RSS

Islamic banking needs to reach out to new customers

13 Juin
Islamic banks will have to become increasingly innovative if they want to gain a bigger share of the market.

Islamic banking may have its strongest roots in the Muslim countries of the Middle East, but the industry’s innovation is focused on Pakistan, Bangladesh and South East Asia, where countries with both Muslim and non-Muslim populations present an interesting cross-over market.

In Malaysia, for example, non-Muslims are major users of Islamic finance products. Banks such as the Hong Leong Islamic Bank, and the Malaysian cooperative bank, Bank Rakyat, report a 70 per cent uptake of Islamic financial products by Chinese customers. So, why are non-Muslim customers attracted to Islamic banks?

Read: CPI Financial

 
Poster un commentaire

Publié par le juin 13, 2008 dans Asia

 

Étiquettes : ,

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s